onsdag 20. november 2013

Ikke pell!!

Jeg er et godt eksempel på at det å pelle på kunstmaterialet som løfter seg er veldig veldig dumt.. Ikke bare er det dumt, det er også vondt. Det er godt over et halvt år siden jeg gjorde dette, og neglen har varige men..


Skulle kunstneglen løsne, eller falle av sånn at du ønsker å fjerne resten så dra til en salong å få det fjernet på riktig måte. Har du ikke tid til det, stikk innom Jernia å kjøp aceton.

Metode 1:
Fil bort topp lakken på kunstneglen.
Hell nok aceton i en glassbeholder til at det dekker neglene. Ha hånda nedi i mininum 15 minutter, skrap forsiktig av med en trepinne. Jo lenger du har de i aceton jo lettere sklir produktet av.


Metode 2:
Fil av topp lakken på kunstneglen. Klipp opp passe store biter av alumineumsfolie til neglene. Klipp opp bomullspads i 4 biter, dynk en og en bomullsbit i aceton og legg den på neglen, surr deretter aluminiumsbiten rundt fingern. La dette sitte på i minimum 20 min. Jo lenger du har det på jo lettere er det å få av produktet. Jeg sitter gjerne oppimot en time, for å slippe å skrape så mye på min egen negl.

Husk at aceton er et løsemiddel og er derfor ikke bra for oss å puste inn. Er du gravid og vil fjerne neglene bør du gå til en salong som bruker artificial nail remover og ikke aceton for å fjerne. Jo lenger du sitter med neglene i aceton/artificial nail remover jo mer skånsomt er det for den naturlige neglen.

Artificial nail remover fåes kjøpt i TL butikken i 3. Etasje i Brugata 12.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar